ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم(پیکرتراشی) | دکتر یعقوب حاتمی متخصص جراحی عمومی ، لاپاراسکوپی و زیبایی

ابدومینوپلاستی (تامی تاک) عنوانی برای جراحی زیبایی شکم است که در طی آن چربی های اضافی از شکم خارج و پوست اطراف آن به بالا کشیده می شود. انجام ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) برای شما یک شکم صاف با پوستی سفت به ارمغان می آورد. با توجه به اینکه امروزه روش های مختلفی برای لاغری و زیبایی شکم وجود دارند، در این مقاله قصد داریم یکی از پرطرفداران ترین این روش ها یعنی روش ابدومینوپلاستی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد انجام این جراحی را دارید، با ما همراه باشید…

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

شکم صاف و سفت یکی از معیارهای زیبایی اندام است و تقریباً اکثر زنان و مردان با ورزش کردن و گرفتن رژیم غذایی به دنبال این مهم هستند. اما گاهی اوقات این روش ها نمی تواند پاسخگو باشد و حتی افرادی که وزن چندانی ندارند از شکم بیرون زده و یا افتاده شان کلافه می شوند و به همین دلایل اقدام به عمل ابدومینوپلاستی می کنند.

جراح در طی عمل تامی تاک (Tummy Tuck)  که جزء عمل های تهاجمی محسوب می شود، با حذف کردن چربی و پوست اضافی شکم باعث می شود بیشتر ترک ها و چین و چروک های پوست شکم نیز محو شوند.

استفاده از روش جراحی برای برداشتن چربی های اضافی ناحیه ی شکم، قدمت زیادی دارد. اما به دلیل اینکه خطرات زیادی از جمله عفونت و عوارض بیهوشی را به همراه داشته، فقط در شرایط بسیار ضروری انجام می شده است. امروزه به کمک پیشرفت و توسعه ی علم و تجهیزات پزشکی، عمل ابدومینوپلاستی بسیار راحت تر از سبک های قدیمی جراحی زیبایی شکم، انجام می شود. در جراحی ابدومینوپلاستی، از یک سمت لگن تا سمت دیگر آن یک برش سرتاسری ایجاد شده و چربی ها و پوست های اضافه برداشته می شوند. سپس جراح، عضلات و بافت های شکم را با بخیه در جای مناسب فیکس می کند. بعد از جراحی ابدومینوپلاستی، اثری از افتادگی، چروک و استرچ مارک ها باقی نخواهد ماند.

این روش جراحی زیبایی شکم برای افرادی مناسب است که تمامی روش ها اعم از رژیم غذایی و ورزش را برای از بین بردن چربی های شکم امتحان کرده اند اما نتیجه ای حاصل نشده است.

برای عمل ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) نیاز به بیهوشی کامل بیمار است و این عمل به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • جراحی کامل ابدومینوپلاستی: این نوع از جراحی زیبایی شکم برای افرادی کاربرد دارد که مشکلات ظاهری بسیار زیادی در ناحیه شکم دارند. در طی این عمل، جراح برشی را در ناحیه شرمگاهی ایجاد می کند و با ایجاد تغییراتی در بافت، عضلات و پوست شکم باعث صافی و زیبایی شکم می شود.
  • مینو ابدومینوپلاستی: این روش از جراحی زیبایی شکم برای افرادی کاربرد دارد که مقداری چربی زائد در زیر شکم خود دارند. برای انجام جراحی مینی ابدومینوپلاستی برش کوچکی در زیر ناف ایجاد می شود و سپس توسط جراح تغییراتی در بافت و چربی شکم ایجاد می شود.

من چاق هستم یا اضافه وزن دارم؟

بین اضافه وزن و چاقی تفاوت هایی وجود دارد. ممکن است فردی ورزشکار حرفه ای باشد و 10 کیلو اضافه وزن داشته باشد که از این 10 کیلو، یک کیلو چربی باشد. چاقی در واقع به تجمع چربی می گویند و با اضافه وزن تفاوت دارد و نباید با هم اشتباه گرفته شود. برای اینکه بدانید چه میزان چربی اضافه دارید با استفاده از شاخص توده بدنی می توانید محاسبه کنید.

چگونگی محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI

برای محاسبه شاخص توده بدنی باید وزن را تقسیم بر قد به توان 2 کنید. برای مثال فردی که دارای وزن 75 کیلو باشد با قد 170 برای محاسبه شاخص توده بدنی باید 75 را تقسیم بر 170 به توان 2 کند، در صورتی که عدد به دست آمده بین 20- 25 باشد یعنی فرد در وضعیت ایده آلی قرار دارد. و اگر عدد به دست آمده بین عدد 25 تا 30 باشد اضافه وزن دارد و چنانچه عدد به دست آمده بالای 30 چاقی نام دارد و بالای 35 چاقی مرضی می باشد.

عمل زیبایی شکم به چه کسانی توصیه می شود؟

 کاندیدای مناسب برای عمل ابدومینوپلاستی افرادی هستند که؛ دارای شکم های بزرگ و آویزان هستند و پوست شکم آن ها شل شده است و این که با رژیم غذایی یا برنامه منظم ورزشی لاغر نمی شوند.

 ابدومینوپلاستی برای خانم هایی که زایمان های متعدد داشته اند مناسب است و در کسانی که پوست شکم آنان دچار کشش شده و عضلات شکم شان حالت طبیعی ندارد، نتیجه های مثبتی می دهد.

 اگر دچار چاقی های متعدد شده اید و پوست شکم تان حالت الاستیکی خود را از دست داده و غیر از شکم سایر قسمت های بدن تان مناسب است انجام این عمل زیبایی به شما توصیه می شود.

 افرادی که سیگاری نیستند و یا مدت زمان طولانی است که سیگار را کنار گذاشته اند.

قبل از انجام عمل انتظارات خود را با پزشک مطرح نمایید و سعی کنید واقع بینانه به نتیجه عمل فکر کنید. انجام ابدومینوپلاستی باعث ایجاد انگیزه و افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.

عمل زیبایی شکم به چه کسانی توصیه نمی شود؟

از طرفی افرادی که تصمیم به کاهش وزن شدید دارند و یا خانم هایی که قصد باردار شدن دارند، نباید از این عمل جراحی استفاده کنند که توجیه آن نیز این است که در طی این عمل جراحی عضلات راست شکم کنار یکدیگر فیکس می شود ولی در طی حاملگی و در نتیجه رشد جنین این عضلات از هم دور شده و شکم باز به وضعیت قبل از ابدومینوپلاستی بر می گردد.

کاربرد و دلایل انجام جراحی زیبایی شکم

آبدومینوپلاستی که جزء جراحی های نوین در کل دنیا است، دارای چندین کاربرد متعدد است که قطعاً آگاهی یافتن از آنها برای اشخاصی که تصمیم به عمل آبدومینوپلاستی دارند، خالی از لطف نیست. دو مورد از مهم ترین کاربردهای عمل جراحی زیبایی شکم عبارتند از:

  1. مهم ترین کاربرد این جراحی خلاص شدن از شر چربی ها و پوست های اضافی در ناحیه شکم است که علاوه بر این موارد عضلات پوست شکم توسط جراح کشیده و صاف می شود و نتیجه عمل شکمی سفت و مقاوم خواهد بود.
  2. کاربرد دیگر آبدومینوپلاستی مناسب زنانیست که پس از زایمان با شکمی پر از چین و چروک مواجه شده اند و این امر باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شده است. در طی این جراحی، جراح می تواند بسیاری از چین و چروک های بعد از زایمان را از بین ببرد.

شرایط لازم برای جراحی ابدومینوپلاستی

همان طور که قبلاً هم گفته شد ابدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که بر اثر افزایش بیش از اندازه ی وزن دچار افتادگی پوست شده اند و یا زایمان های متعدد باعث افتادگی شکم و از بین رفتن حالت الاستیکه پوستشان شده است.

با توجه به اهمیت داشتن  سلامت بدن لازم است تا افراد چاقی که دچار عارضه های ناشی از آن شده اند برای درمان اقدام نمایند، هر چند که ابدومینوپلاستیAbdominoplasty جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود ولی تا حد بسیاری از فشارهای وارد شده به کمر و ستون فقرات را کاهش میدهد و باعث می شود تا سایز بدن به صورت مشهودی کاهش یابد. بنابراین علاوه بر زیبایی ظاهری که برای فرد در پی دارد باعث میشود که سلامت جسمی و روانی وی نیز تامین شود.

 برای انجام این جراحی نیاز است تا فرد مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشد.

 بهترین کاندید برای این جراحی افرادی با بدن سالم و بدون مشکل است.

 انجام این جراحی برای زنانی که تصمیم به بارداری مجدد دارند توصیه نمیشود.

 زنانی که قصد عمل ابدومینوپلاستی دارند باید این نکته را در نظر بگیرند که؛ لازم است تا دو سال از زایمانشان گذشته باشد.

 فرد کاندید برای این جراحی باید وزن ثابتی داشته باشد و سلامت جسمی او محیا باشد.

 برای انجام این جراحی فرد باید دارای یک تفکر سالم و واقع بینانه داشته باشد، قبل از عمل از بیمار تقاضا می شود تا در رابطه با نتیجه ی عمل بسیار واقع بینانه بیاندیشد تا بعد از عمل بتواند رضایتمندی کامل را کسب نماید.

 افرادی که دارای وسواس فکری هستند و معمولا در انتخاب های خود پشیمان می شوند کاندید مناسبی برای انجام این جراحی نیستند.

عمل جراحی ابدومینوپلاستی میتواند تاثیرات ناشی از چاقی های طولانی مدت را از بین ببرد، بسیاری از مردان و زنانی که برای مدت طولانی چاقی شکم داشته اند و حالا با بالارفتن سن شاهد شکمی افتاده و سنگین هستند که روزانه باعث آزار و کاهش اعتماد به نفس آنها می شود روی به عمل زیبایی شکم می آورند. با انجام این جراحی بافت شکم به صورت کامل جمع و سفت می شود و چربی های آن تخلیه می شود، بعد از تخلیه،  پزشک پوست بیمار را میکشد و بعد در زیر شکم بخیه میکند.

در نهایت شکم صاف و بدون چربی خواهید داشت و تنها مقداری جای بخیه در زیر شکم باقی خواهد ماند که با مرور زمان و لیزر درمانی میتوان جای خطوط ایجاد شده را محو نمود.

اقدامات قبل از ابدومینوپلاستی

انجام آزمایشات قبل از عمل ابدومینوپلاستی که عبارتند از: CBC، آزمایش قند خون، اوره، کراتینین، تست های انعقادی و …

ممکن است جراح فوق تخصص پلاستیک از شما بخواهد داروهای خاصی را استفاده کنید و یا طرز مصرف داروهای قبلی خود را تغییر دهید.

استعمال دخانیات و از استفاده از مشتقات نیکوتین که شامل سیگارهای الکترونیکی و آدامس است را حداقل به مدت 4 الی 6 هفته کنار بگذارید.

مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد انقعاد خون، داروهای ضد التهاب، ویتامین ای، امگا 3، چای سبز را که ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند حداقل 3 هفته قبل از عمل قطع کنید.

چنانچه قرص ضدبارداری مصرف می کنید 6 هفته قبل از عمل مصرف آن را قطع کنید.

چنانچه اهل ورزش و فعالیت های سنگین هستید باید 4 تا 6 هفته قبل از عمل ورزش شدید را کنار بگذارید.

قبل از عمل حتما باید رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشید.

نحوه انجام عمل ابدومینوپلاستی

 پس از بی هوشی کامل بیمار و وصل کردن دستگاه های کنترل ضربان قلب، نبض و دستگاه تنفس جراحی شکم ابدومینوپلاستی آغاز می شود.

ابتدا برشی افقی در بالای ناحیه تناسلی ایجاد می شود و سپس برش دیگری در اطراف ناف جهت برداشتن چربی و پوست اضافی شکم ایجاد می شود. در طی عمل ابدومینوپلاستی پوست بین خط برش پایینی و ناف جدا شده و پایین کشیده می شود، اضافات آن برداشته شده و مابقی بخیه زده می شود. توجه داشته باشید که در این روش نیاز است تا دور ناف شکاف ایجاد شود و محل جدید بعد از عمل برای آن در نظر گرفته شود.

این کار به این دلیل است که پوست های اضافی زیر شکم باید از بین بروند و ممکن است شکم به قدری بزرگ باشد که جراح نیاز داشته باشد تا سطح وسیعی از اطراف ناف را بردارد، بعد از این که چربی ها و پوست های شل شده ی اطراف ناف و زیر شکم برداشته شد پوست بالای ناف به سمت پایین هدایت می شود و دوباره برای دور ناف سوراخ جدیدی ایجاد می کنند. با توجه به مهارت و تخصص جراح متخصص موقعیت مکانی ناف به درستی تعیین می شود تا زیبایی ظاهری شکم حفظ شود.

نکته: ظاهر و طول برش بسته به میزان تجمع چربی در ناحیه شکم در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

جراح پس از برداشتن چربی ها و پوست های اضافی شکم، عضلات طولی شکم را کنار هم قرار داده و آن ها را با استفاده از بخیه، چسب مخصوص، تسمه زخم و یا کلیپس های جراحی به هم دیگر مجدد وصل می کند و بدین وسیله دیواره شکم را تقویت می کند و کمر را کوچک می سازد. بعد از انجام این جراحی بیمار یک شکم صاف و کمر باریک خواهد داشت، ممکن است در محل های برش خورده مقداری اسکار باقی بماند که با جراحی لیزر و گذشت زمان از بین خواهد رفت.

مدت زمان عمل تامی تاک (Tummy Tuck)  به عوامل مختلفی اعم از انتظار بیمار از این عمل، میزان چربی شکم و… بستگی دارد، اما به طور کلی عمل جراحی ابدومینوپلاستی 1 الی 5 ساعت زمان می برد. معمولا بیمار بعد از عمل، یک شب بستری می شود و فردای عمل از بیمارستان مرخص می شود.

آمبولی بعد از عمل ابدومینوپلاستی

آمبولی یکی از خطراتی است که ممکن است بعد از اعمال جراحی بخصوص عمل هایی که بر روی چربی ها کار می شود ایجاد شود. از آنجائیکه با این عمل چربی های شکم و پهلو خارج می شود احتمال این خطر در نظر گرفته می شود. استفاده از تکنیک های جدید و دارویی ها و دستگاههای جدید احتمال ایجاد آمبولی یک درصد می باشد و بیماران نباید نگرانی در این مورد داشته باشند.

امروزه ابدومینوپلاستی با تکنیک ها و دستگاه های جدیدی انجام می شود که امکان آمبولی بعد از عمل را تقریبا به صفر می رساند. بنابراین چنانچه در انتخاب جراحتان دقت لازم را داشته باشید، نباید به هیچ عنوان نگران آمبولی بعد از عمل ابدومینوپلاستی باشید.

دوران نقاهت عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

دوران نقاهت عمل ابدومینوپلاستی با توجه به شرایط بدنی مختلف، در هر شخص می تواند متفاوت باشد. جراح ممکن است برای برخی بیماران تنها چند ساعت استراحت در بیمارستان را کافی بداند، اما برای برخی دیگر توصیه می کند که یک شب در بیمارستان بستری بماند.

اما مهم ترین قسمت دوران بهبودی مربوط به دورانی که است که فرد در منزل به سر می برد. بیمار باید پس از عمل زیبایی شکم مراقبت های لازم را انجام دهد و پوشیدن گن تا مدت زمان تعیین شده فراموش نشود.

لازم است این نکته را بیان کنیم که؛ دوره نقاهت و بهبودی کامل بعد از جراحی ابدومینوپلاستی بسیار کوتاه تر از جراحی کامل آن است. اما بهتر است حداقل تا 6 هفته مراقبت های لازم پس از جراحی را به درستی انجام دهید تا دوره نقاهت شما به پایان برسد.

مراقبت های پس از ابدومینوپلاستی

معمولاً جراح قبل ازعمل ابدومینوپلاستی تمامی مراقبت های لازم بعد از عمل ابدومینوپلاستی را به شما گوشزد می کند که مهم ترین آنها عبارتند از:

 پس از جراحی بهتر است در هنگام خواب چند بالشت در زیر سرتان قرار دهید تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد.

به توصیه های پزشکتان جهت مراقبت از لوله هایی که جهت خارج کردن مایعان اضافی در محل برش تعبیه شده است توجه کنید.

هر روز به همان مقداری که پزشکتان به شما توصیه کرده است از گن (شکم بند) استفاده کنید.

 مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار حداقل به مدت 3 هفته ممنوع است.

روزانه چندین دقیقه پیاده روی داشته باشید تا از ورم کردم و یا ایجاد لخته خون در پا جلوگیری کنید.

 به مدت چند هفته رانندگی نکنید.

پس از عمل آبدومینوپلاستی تمامی داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور کامل استفاده کنید.

 جهت بهبود سریع تر زخم ها و جای بخیه ها بهتر است از ماهی و میگو و غذاهای حاوی امگا3 میل کنید.

 مصرف مایعات و میوه پس از عمل ابدومینوپلاستی فراموش نشود.

 پس از جراحی زیبای شکم، ترشح خونه آبه از ناحیه جراحی امری طبیعی است، اما در صورتی که خون ریزی شدید داشتید باید پزشک خود را در جریان بگذارید.

 اگر نوزاد و یا فرزند کوچک دارید حتما برای مراقبت از وی از شخصی کمک بگیرید. زیرا در چندین هفته بعد از عمل ابدومینوپلاستی بلند کردن و یا بغل کردن کودک ممنوع است. اما خرید و آشپزی را می توانید از دو هفته بعد از عمل از سر بگیرید.

چنانچه شاغل هستید، توصیه ما به شما این است که جهت بهبودی کامل و رضایت بخش به مدت یک ماه از محل کارتان مرخصی بگیرید.

بلافاصله بعد از عمل تامی تاک

بلافاصله بعد از عمل تامی تاک، جراح محل برش زده شده را پانسمان می کند. در اکثر اوقات ممکن است، لوله های کوچک و نازکی را در محل برش شکم قرار دهد تا مایعاتی که در اطراف زخم جمع می شود از طریق آن تخلیه شود. پس به هیچ وجه نگران این مورد نباشید.

در چند روز اول بعد از عمل آبدومینوپلاستی به پهلو بخوابید و برای پیشگیری از عوارض، دستورالعمل های جراحتان را عملی کنید.

هنگامی که در خانه هستید

حداقل یک تا دو روز اول بعد از عمل حتما باید کسی در کنارتان باشد و برای انجام کارهایتان از وی کمک بگیرید. زیرا ممکن است چند روز اول در خم شدن و بلند شدن به مشکل بربخورید و نیاز به کمک داشته باشید.

پوشیدن گن بعد از ابدومینوپلاستی

یکی از اقداماتی که بیمار باید بعد ازعمل ابدومینوپلاستی انجام دهد این است که بعد از عمل گن مخصوص بپوشد. این گن با ایجاد فشار یکنواخت بر روی پوست شکم و پهلو باعث سفت شدن پوست می شود و همچنین به بهبود سریع زخم و جلوگیری از ایجاد تورم کمک می کند. این گن ها را باید بین 7 تا 10 هفته بعد از جراحی پوشید.

عوارض ابدومینوپلاستی

ورم بعد از عمل جراحی شکم و درد امری طبیعی است که با مصرف مسکن هایی که از سوی پزشک تجویز شده است این درد کمتر می شود. درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی ممکن است تا چند ماه ادامه داشته باشد.

انجام این عمل ممکن است عوارض نادری مثل درد، کبودی، سفتی و تشکیل لخته های خونی در ناحیه عمل و بی حسی موقت پوست برای فرد در پی داشته باشد.

 در صورت رعایت نکات لازم که قبل و بعد از جراحی توسط پزشک اعلام می شود می توان تمامی عوارض احتمالی را پیشگیری و به میزان حد اقل رساند.

اگر این عمل توسط یک جراح متخصص و با تجربه انجام شود دارای عوارض خاصی برای بیمار نخواهد بود. سالانه تعداد زیادی از افراد از این عمل زیبایی برای رهایی از چربی های شکم استفاده می کنند که بعد ازآن نیز احساس رضایت مندی کامل دارند.

صبور باشید

برخی از افراد بعد از عمل زیبایی شکم، هفته ها و یا حتی ماه ها احساس بی حسی در ناحیه شکم می کنند که این امر کاملاً طبیعی است و اغلب با گذشت زمان کاملاً از بین می رود. جهت بهبودی کامل تورم و کبودی ها هم تا 3 ماه صبر داشته باشید. اما جهت بهبودی جای زخم و بخیه نیاز به زمان بیشتری دارید.

نتیجه جراحی زیبایی شکم

نتیجه نهایی عمل ابدومینوپلاستی به دلیل ورم ناحیه شکم و ناتوانی بیمار در صاف ایستادن تا زمان بهبودی کامل زخم های داخلی مشخص نمی شود. برای مشاهده نتیجه لاغر شدن باید منتظر باشیم تا بیمار حداقل بعد از 2 هفته بتواند کاملا صاف بایستد. نتیجه جراحی زیبایی شکم، شکمی صاف تر و خوش فرم تر از حالت قبل است و زیبایی ظاهری بدن فرد را دو چندان می کند.

 
 

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

شاید این سوال برای خیلی ها وجود داشته باشد که چه تفاوتی بین ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک وجود دارد؟! زیرا هر دوی این ها از روش های لاغری و زیبایی شکم هستند! 

در واقع مهم ترین تفاوتی که بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی وجود دارد بین کاندیدای مناسب هرکدام با دیگری است. لیپوماتیک روشی برای از بین بردن چربی های موضعی در ناحیه ی شکم و پهلو است؛ در وضعیتی که پوست این نواحی خاصیت کشسانی خود را از دست نداده و نیاز چندانی به لیفت ندارد. بیمارانی که به دلایل مختلف دچار شل شدن عضلات و پوست شکم هستند، مثل خانم هایی که در اثر زایمان سزارین به این مشکلات دچار شده اند، کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک نیستند. زیرا شل شدگی پوست در این افراد بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر است این افراد عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند.

لیپوساکش یا جراحی زیبایی شکم؟

با روش لیپوساکشن نمی توان همه چربی ها را خارج کرد زیرا ممکن است به عروق بافت های بدن آسیب برساند (بخصوص در قسمت پهلوها زیرا عروق از این قسمت وارد بدن می شود). اگر چربی در سه لایه سطحی، میانی و عمقی باشد با لیپوساکشن می توان تا لایه میانی و مقدار کمی از لایه عمقی نفوذ کرد و چربی ها را خارج نمود اما در جراحی زیبایی شکم شکافتن شکم، از محل برش زایمان سزارین بین دو طرف استخوان (تا استخوان لگن امتداد پیدا می کند) و همچنین ناف را به صورت برش لوزی درآورده و تشریح ادامه پیدا می کند.

این برش تا زمانی که دنده ها حس شود یا سر معده پایان می یابد، در واقع از بالای ناف تا این قسمت تونل زده می شود و تمام پوست های اضافی شکم تا 90 درصد برداشته می شود. با این روش نه تنها چربی های اضافه برداشته می شود بلکه پوست اضافه حتی بالای ناف برداشته می شود و عضلات نیز ترمیم می شود به همین دلیل بعد از ابدومینوپلاستی شکم صاف و سفت می شود.

ابدومینوپلاستی بعد از زایمان سزارین

یکی از سوالاتی که اکثر مادرانی که قرار است از طریق سزارین نوزادشان را به دنیا بیاورند دارند این است که؛ آیا امکان ابدومینوپلاستی بلافاصله بعد از سزارین وجود دارد؟ در واقع جواب این سوال مثبت است، اما توصیه بهترین جراح پلاستیک بر این است که پس از بهبودی کامل از سزارین، ابدومینوپلاستی انجام گیرد.

اما چرا نباید بلافاصله بعد از سزارین جراحی زیبایی شکم انجام داد؟

قطعا هدف تمام کسانی که به سراغ جراحی ابدومینوپلاستی می روند زیبایی شکمشان است. که همان طور که قبلا هم گفته شد جهت انجام عمل ابدومینوپلاستی باید از نظر وزنی حداقل چندین ماه در وضعیت ثابتی باشید که این وضعیت در هنگام حاملگی مشاهده نمی شود و همچنین پوست شکم و رحم دچار کشیدگی بسیار زیادی در طی حاملگی خواهد شد.

به همین دلیل این مسئله تعیین دقیق میزان کشیدگی پوست شکم و تخلیه چربی را برای جراح دشوار می کند و امکان اینکه آبدومینوپلاستی همراه با سزارین انجام دهید و نتیجه خوبی را دریافت نکنید بسیار زیاد است.

بهبود بعد از زایمان سزارین و ابدومینوپلاستی به تنهایی دشوار است. حال تصور کنید که بخواهید این دو عمل جراحی را به طور همزمان انجام دهید! قطعا بهبود پس از ابدومینوپلاستی همراه با سزارین بسیار دشوارتر خواهد بود.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما با چنین وضعیت دشواری باید از یک نوزاد نیز نگهداری کنید! آیا تحمل چنین وضعیت دشوار و خسته کننده ای را خواهید داشت؟!!

پیدا کردن جراح پلاستیکی (جهت انجام جراحی زیبایی شکم)  که قبول کند به بیمارستانی که شما زایمان داشته اید، بیاید کاری دشوار است.

هر دو عمل سزارین و ابدومینوپلاستی با خطرات و عوارضی همراه هستند که در صورت ترکیب شدند این دو روش این خطرات می تواند بسیار بیشتر شود و احتمال آمبولی در حین عمل ابدومینولاستی و عفونت بعد از عمل بسیار زیاد است.

بهترین زمان برای عمل زیبایی شکم بعد از زایمان سزارین

چنانچه بعد از زایمانتان قصد جراحی زیبایی شکم را دارید، برای کسب بهترین نتایج بهتر است که به وزن ثابت خود بازگردید و از نظر سلامت بدنی در وضعیت خوبی قرار بگیرید.

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

نوشته های اخیر